Home     O festivalu     Raspored     Kazalište     Film     Ulaznice     Arhiva     Kontakt

 
 

Pon 8. kolovoz, Sv Dominik │ 21.30

Premijera

U BITI
Decipula 

Redateljica Vjera Vidov
Autori, izvođači Iva Burčul (ples), Marta Musap (glas), Vedran Miočić Stošić - Gumeni (gitara)
Tehničko oblikovanje Tomislav Kraljević - Shome
Koprodukcija Kazalište lutaka Zadar, Zadar snova
Produkcija U biti, Teatro VeRRdi, Zadar, Hrvatska
Trajanje 30’

1

Decipula (lat. krletka)
Ovo je priča o tri različite ljubavi.
Ovo je priča o troje običnih ljudi koji su odabrali pustolovinu i spremni su ići do kraja.
Ovo je priča u kojoj odluka stvara eksploziju.

... ovo je samo jedna priča...



Pon 8. kolovoz, Sv Donat │ 22.30

ZADARSKI PLESNI ANSAMBL
Tri Marije hojěhu


Autorica, koreografkinja Sanja Petrovski
Izvođači Martina Ružić, Nikolina Dolfić, Tea Kulaš, Stella Rončević, Sanja Petrovski
Kostimi Marija Šarić Ban
Savjetnica za pokret Petra Hrašćanec Herceg
Savjetnik za glazbu Igor Cecić
Glazba Izbor glagoljaške glazbe
Svjetlo, ton Tomislav Kraljević Shome
Grafički dizajn Srđan Babić
Produkcija Zadarski plesni ansambl, Zadar, Hrvatska
Trajanje 30’

2

Strast prema plesnoj umjetnosti dovela je Zadarski plesni ansambl u 20 obljetnicu postojanja. Raznolik tematski sadržaj, spoj suvremenog plesa s elementima fizičkog teatra i upotreba medija, okosnica su rada ansambla, koji ohrabrujući samo-kreaciju i stvaralaštvo, odano nastavlja otvarati područja susreta profesionalnih plesača i novih mladih talenata.
Inspiraciju novoj plesnoj priči, koreografkinja i autorica Sanja Petrovski pronalazi u pjesmi ‘Tri Marije hojěhu’, zabilježenoj na zadarskom području u 16. stoljeću. Pjesma je pisana kurzivnom glagoljicom, a plesno oslikavanje starohrvatskog pisma autorica bazira na Labanovoj metodi suvremenog plesa. Prožimanjem likovnosti, pisane riječi i plesnog pokreta nastaje jezik razigranih plesnih sekvenci koje nas u neprekidnom cikličkom kretanju i nasumičnom promjenom mjesta događanja, odvode na staro, a ipak drugačije spiralno putovanje kroz vrijeme i prostor kružne rute crkve Sv. Donata.

 

 

Pon 8. kolovoz, Ul. Borelli 3 │ 12.00
Doručak u 12 I čin
Uto 9. kolovoz, Ul. Borelli 3 │ 22.45
Maškare II čin / Požar III čin

Sri 10. kolovoz, Ul. Borelli 3 │ 19.30
Sapunica IV čin

Koreodrama │ Choreodrama
Tri sestre │ Three sisters

Redateljica, koreografkinja Jasna Frankić Brkljačić
Prema drami “Tri sestre“ A. P. Čehova
Kostimi Marija Šarić Ban
Svjetlo Ivo Nižić
Glazba Izbor iz repertoara Tamare Obrovac i Transhistria Ansambla
Sudionici Sanja Petrovski, Iva Burčul, Stošija Zrinski, Denis Brižić, Petra Hrašćanec Herceg, Sanja Zalović, Mimi Zadarski, Zlatko Košta, Ivica Antić, Deana Gobac, Jure Aras, Dalibor Brkić, Ante Dujić & Floorshakers, Marko Brkljačić, Stipe Nekić, Filip Mijić
Producenti Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Zadar, Zadarska županija i sudionici radionice
Koproducenti UPUH Zagreb, Zadar snova
Hvala Vatrogasnoj postrojbi Zadar i konobi “Tu mi je lipo“

3
Koreodrama Tri sestre“ svoj idejni put započinje u večeri plesnog sola “Monoplay” 2010. Inspirirana plesom Sanje Petrovski, Ive Burčul i Stošije Zrinski, koreografkinja Jasna Frankić Brkljačić kvalitetu pokreta triju umjetnica dovodi u korelaciju s dramom A. P. Čehova Tri sestre“, što poput ključa za dešifriranje pokreće cijeli niz rješenja za njeno uprizorenje. Koristeći jezik performansa koji je rezultat četverosatnog procesa, radionica postavlja četiri čina Čehovljeve drame. Sam proces unaprijed je dogovoren uz zadane teme rada i dramaturško-mizanscenski okvir s prostorima kreativne slobode. Takav pristup javnoj izvedbi polazi od stava da je svaka proba uz točnu koncentraciju umjetnički čin. Otuda proizlazi da trajanje stvaralačkog procesa, bilo u satima, mjesecima, ili godinama, ostaje važno za strukturu, a nije presudno za snagu umjetničkog čina.

 

 

Uto 9. kolovoz, Sv Dominik │ 21.30

MINI TEATER & KAZALIŠTE HOTEL BULIĆ
Ma and Al


Redatelj Ivica Buljan
Izvođači Senka Bulić, Marko Mandić
Prema tekstovima Bernard-Marie Koltèsa i J. D. Salingera
Glazba Mitja Vrhovnik-Smrekar
Kostimi Ana Savić-Gecan
Scenografija Slaven Tolj
Glazbenik Tomislav Vedrina
Produkcija Mini Teater, Ljubljana, Slovenija, Kazalište Hotel Bulić, Zagreb, Hrvatska
Trajanje 60’

4

Ivica Buljan jedan je od najproduktivnijih hrvatskih redatelja, i među rijetkim redateljima današnjice poznat po obimnom radu s tekstovima francuskog pisca Bernard-Marie Koltèsa (1948-89), čije se drame razvijaju na tekstualnoj strukturi monologiziranih dijaloga.
“Ma and Al” nastaje prema tekstovima Koltèsove drame prvijenca Sallinger (1977) i novelama J. D. Salingera o obitelji Glass. Tri zasebna monologa-perfomansa funkcioniraju kao cjelina u kojoj glumci izmjenično igraju likove iz novele i kazališnog komada. Granica između realnog i fiktivnog doživljaja postaje neodređena, dok se gledatelje, zatečene u sobi naslovnog para, interaktivno uvlači u zaigranu histeriju njihovog odnosa. Tekst visoko nabijenih dramskih situacija otvara teme o raspadu obitelji, američke demokracije i rata u Vijetnamu, teme moći i osamljivanja, odnosa klasičnog i suvremenog kazališta, umjetnosti i ratovanja.

 

 

Sri 10. kolovoz, Sv Dominik │ 21.30

KRALJEVSKO POZORIŠTE ZETSKI DOM
Rozamunda 


Redateljica Senka Bulić
Izvođači Tihana Ćulafić (Rozamunda), Marinko Leš (Fulvio)
Kostimi Oliver Jularić
Scenografija, glazba Tomislav Ćurković
Dizajn svjetla Nikša Mrkonjić
Fotograf Jasenko Rasol  
Produkcija Kraljevsko pozorište Zetski dom, Cetinje, Crna Gora
Trajanje 60’

5

Rozamunda je treći dramolet iz ciklusa “Drame princeza“ kojeg još čine Snjeguljica, Trnoružica, Stijena i Jackie. Princeze Elfriede Jelinek suvremeni su parodički pandan Shakespeareovim kraljevićima. One su mitovi u dekonstrukciji, anti-princeze koje se ne mogu boriti protiv sudbine koja im je namjenjena. Rozamunda je prisiljena priznati da je status žene nespojiv s pisanjem, a svaka ženska kreativna aktivnost osuđena na poraz. Stiješnjena između tjeskobne krize žene pisca i silovitog, ali ambivalentnog odnosa s partnerom Fulviom, Rozamunda postavlja pitanje određuje li lik “spisateljice“ njezino vlastito tijelo. Rozamunda je odgovor na kritiku lakanovske psihoanalize američke poststrukturalističke filozofkinje Judith Butler i njezinu teoriju o diskurzivnoj konstrukciji tijela. Spisateljica Rozamunda se pokušava istrgnuti iz simboličkog poretka čime podriva osnove tvorbenih kategorija identiteta kao što su žudnja, seks i seksualni identitet.

 



Čet 11. kolovoz, Forum │ 21.30
Premijera

VIA NEGATIVA
Miting istine


Autor, izvođač Boris Kadin
Tekst  Bojan Jablanovec, Boris Kadin
Umjetnički voditelj Bojan Jablanovec
Produkcija Via Negativa, Ljubljana, Slovenija

6
Rad Via Negative fokusira odnos izvođača i publike u realnom vremenu i prostoru, istražujući situacije koji aktiviraju odnos, njegove različite emocionalne, razumne, ili iracionalne reakcije, naspram tipiziranih, uobičajenih kolektivnih rutina.

Jedna od tih situacija je Miting Istine. To je performans koji se ne boji pogledati najvećim istinama u oči, suočiti se sa njima i otpjevati ih. Performer je pjevač, narator, zabavljač, a prije svega ovca koja poziva na zajedništvo, na ono što nas čini ljudima, na najmanju mjernu količinu ljudskosti. Da bi se došlo do te mjere ovca se mora bespogovorno baciti u vrtlog pitanja smisla i istine, religije i mitova, ekonomije i politike, Balkana i Europe, globalnog zatopljenja i ledenog doba, nafte i vode, ovce i majmuna... Ovca ne poznaje granice tabua, ona ih svjesno krši znajući da je zajednica uz nju. Ovca zna da se sve dogodilo jedino onako kako se moralo dogoditi. I hrabro se drži te činjenice. Ovca zna da bez prošlosti nema budućnosti.

Miting Istine je svojevrsni crni cabaret, posveta svim ovcama zbog kojih smo danas to što jesmo.

 

 

Pet 12. kolovoz, Sv Dominik │ 21.30

ORIAN THEATRE
Beckett


Redatelj, koreograf, izvođač Mehdi Farajpour
Prema monodrami “Krappova posljednja vrpca“ Samuela Becketta
Zvuk Masoud Mardan
Scenografija, kostim Mehdi Farajpour
Asistent redatelja Stanislaw Bitka
Savjetnik redatelja Youngoh Won
Fotograf Sangdon Yun
Produkcija Orian Theatre, Pariz, Francuska
Trajanje 45’

7

Monodrama “Krappova posljednja vrpca” (1958) smatra se Beckettovim najautobiografskijim djelom. Stari gospodin Krapp sjedi sa svojim magnetofonom. Slušajući bilješke mlađeg sebe snimljene na audio vrpcama prisjeća se prošlosti u potrazi za smislom života koji je za njim. Danas mu je rođendan, 69-ti, za priliku koju Krapp poseže za trakom kad je navršio 39.

Kutija... 3, traka... 5... : "
Možda su moje najbolje godine prošle. Dok je postojala nada sreći. Ali, ne bih ih poželio natrag. Ne s vatrom u meni sada. Ne, ne bi ih želio natrag."
Krapp nepomično zuri ispred sebe. Vrpca se vrti u tišini.


Nekoliko je godina redatelj Mehdi Farajpour tražio pravi način uprizorenja svoje vizije o Krappu. Razlog tomu je Beckett koji vam, prema riječima redatelja, ne dozvoljava da na sceni radite što želite. Prije ili kasnije završite u atmosferi koju vam on diktira. Mehdi Farajpour odlučuje ipak upustiti se u izazov. Koncept je proći kroz bit Beckettove ideje, tekst, i ući u pokret, ples.

 


Sub 12. kolovoz, Sv Dominik │ 21.30

TEATR A PART
Klepysdra


Autor, redatelj Marcin Herich
Koautorica, izvođačica Monika Wachowicz
Glazba Fragmenti djela grupe Archive i Keith Jarretta
Tekst │ Text Dio pjesme Ryszarda Krynickog "Thirty-year Woman"
Fotograf Przemek Wiśniewski
Produkcija Teatr A Part, Katowice, Poljska
Trajanje 40’

8

Teatr A Part stvara autorske projekte metodom vizualnog pripovijedanja. Njihov je rad prepun simbola i metafora na svim razinama umjetničkog govora. Na polju osjetila, ponire duboko u prirodu čovjeka i tajne postojanja, u značenja koja su neopipljiva. 
Klepsydra, riječ na poljskom jeziku nosi dva značenja, ona je pješčani sat, ali i osmrtnica; metafora neizbježne prolaznosti vremena, života, i najava pogreba. “Klepsydra“ je intimni solo u senzibilnoj izvedbi Monike Wachowicz, spoju poezije tijela, gesti i emocija. “Klepsydra“ je portret tridesetogodišnje žene, ilustracija boli, patnje i nepodnošljive samoće. Njeno je tijelo tek komad mesa oko beživotnog srca. Njena duša traži svoje utočište među Zaboravljenima.

 

 

Ned 14. kolovoz, HNK Zadar │ 21.30

SANTASANGRE
Seigradi

concerto per voce e musiche sintetiche
 
Koncept Diana Arbib, Luca Brinchi, Maria Carmela Milano, Dario Salvagnini, Pasquale Tricoci, Roberta Zanardo
Video uživo Diana Arbib, Luca Brinchi, Pasquale Tricoci
Skladatelj i zvuk uživo Dario Salvagnini 
Izvođačica Roberta Zanardo
3D vizualizacija Piero Fragola
3D animacija vode Alessandro Rosa
Glas i violina H.E.R, Violončelo Viola Mattioni, Puhački instrumenti Giacomo Piccioni
Kostim Maria Carmela Milano, Fiamma Benvignati
Autorica fotografije Laura Arlotti
Koprodukcija Romaeuropa Festival 2008, Romaeuropa Promozione Danza, Sistema Teatro Marche / Inteatro with the contribution of Città di Ebla  
Produkcija Santasangre, Rim, Italija

8
Santasangre istražuje onaj prazan prostor koji postoji izvan definiranog jezika. Njihov je cilj otvoriti put novim strukturama, dodirujući najznačajnije stilove izvedbenih umjetnosti, poput videa, glazbe, body art-a i dizajna estetike okoliša. Potreba izražavanja odvodi rad grupe i dalje, izvan svake partikularnosti i svakog komplementarnog iskustva, koje se ostvaruje u snažnom spoju raznovrsnih kazališnih izraza.

“Seigradi“ je priča o vodi, elementu koji omogućuje život. I poput vode predstava-koncert sintetizira iz sebe i neposrednog okruženja život, odnosno tijelo-pokret. Glas i zvuk, kao i slika okoliša bivaju pred našim očima stvoreni samim plesom. Na poetski način kazališta apokalipse jedna plesačica i jedan hologram kreiraju sliku rađanja života i njegovog tijeka. Znanstveni ratio i spiritualni doživljaj spojeni su u simfoniju o savršenstvu prirode u svoj ljepoti njene neizrecive jednostavnosti.

 

 

 


design by parabureau